Made in Italy: a face lucrurile așa cum trebuie

Made in Italy: a face lucrurile așa cum trebuie 

Giulio Iacchetti - Industrial Designer

Sunt numai trei țări în lume pentru care prefixul „Made in” adaugă o anumită valoare în termeni de particularitate și recunoaștere: Germania, China și, desigur, Italia. Dacă „Made in Germany” implică precizie, fiabilitate și soliditate, la polul opus „Made in China” se referă la o producție în masă, ce nu se distinge pin calitate, și cu puțină valoare adăugată. Atunci când vedem „Made in Italy”, se deschide o întreagă lume a cunoașterii și înțelepciunii, varietății și incluziunii, în care inovația nu a fost niciodată separată de tradițiile care fac țara noastră unică.

 

Meseria mea mă face să întâlnesc și, deseori, să caut producători de vârf împreună cu care să mă lansez în noi proiecte. Am făcut asta timp de aproape 30 de ani. Din prima mea zi de muncă, am umblat pe străzile Italiei pentru a întâlni oameni în locurile unde se „întâmplă” lucrurile, unde ideile devin soluții și produse, și unde felul curajos de a fi al anumitor oameni de business devine temelia unor descoperiri record și a unui grad inegalabil de calitate.
Aș putea fi așadar autorizat, grație observațiilor mele unice, să discut despre conceptul Made in Italy și despre acest rol pe care și l-a asumat Italia în lume. Dar nu este cazul. Pot doar să vă povestesc despre uimirea mea sinceră și, uneori, emoția profundă pe care o simt, atunci când văd și aud cu câtă încăpățânare antreprenorii italieni și lucrătorii lor excelenți au combătut condiția precară a unei țări ca a noastră, oferind lumii întregi frumusețe și unicitate. Cu alte cuvinte, în continuare nu știu de ce Italia a devenit un punct de referință universal prin faimoasele 4 A-uri, pe care se bazează exporturile naționale: Alimentari (Hrană), Abbigliamento (Vestimentație), Arredo (Mobilier) și Automobili/Automazione (Automobile/ Automatizări). Mai mult, nu îmi explic cum Italia este capabilă să depășească recorduri constant în producerea unor produse aparent marginale ca mașinile de înghețată, bateriile sanitare, încălțămintea, ochelarii de soare și, desigur, pastele (ca să numesc doar câteva).

 

Sunt atât de multe povești care se întrepătrund atunci când vorbim despre „o Italie a excelenței”. Poate ar trebui să realizăm o investigație sociologică, mai degrabă decât economică, pentru a înțelege de unde provine pasiunea noastră pentru calitate. Ca să vă spun sincer, am câteva idei. Poate suntem o țară de antreprenori care nu sunt niciodată mulțumiți cu ce descoperă și sunt pregătiți să caute noi soluții, pentru a depăși limite care, pentru majoritatea oamenilor, ar părea de netrecut.

Incertitudinea a format o categorie de femei și bărbați statornici în determinarea lor de a face lumea mai frumoasă și mai primitoare, fiecare aducându-și aportul la asta. Fie că e vorba de un pat, de o vioară, de o vază de sticlă suflată sau de o mașină roșie care zboară ca fulgerul peste dealuri, unind ca o linie trecutul de viitor, în spate se află un ambasador special al unei Italii care a decis să facă lucrurile așa cum trebuie în fiecare zi.

visa mastercard paypal